صفحه اول تماس با ما RSS                     قالب وبلاگ
  
وبگاه شخصی محسن یزدی
محسن شنبه 26 دی 1394برچسب:,

در این قسمت لینک یک مجموعه آموزش EES شامل دو فایل PDF فارسی و دو فایل انگلیسی برای آموزش از مبتدی تا حرفه ای گذاشته شده.

لینک دانلود

محسن سه شنبه 14 بهمن 1393برچسب:,

EES مخفف Engineering Equation Solver است. ساده ترین قابلیت EES حل دستگاه معادلات جبری (شامل معادلات غیر خطی) است. همچنین EES می­تواند معادلات دیفرانسیل و معادلات مختلط را حل کند، محاسبات بهینه­سازی، رگرسیون خطی و غیر­خطی، رسم نمودار با دقت بالا و تحلیل عدم اطمینان را انجام دهد و حتی انیمیشن­های مهندسی بر پایه محاسبات بسازد.

برنامه EES با برنامه­های محاسباتی دیگر دو تفاوت عمده دارد. اول اینکه EES با دسته بندی معادلات باعث ساده­تر شدن کار برای کاربر می­گردد و همچنین حل معادلات را در بهترین حالت تضمین می­کند. دوم اینکه EES دارای توابع ریاضی و ترمودینامیکی و مکانیکی مفید زیادی است که می­تواند محاسبات مهندسی را بسیار آسان کند. خواص ترمودینامیکی مواد زیادی بصورت داخلی در این برنامه وجود دارد؛ برای مثال همه خواص ترمودینامیکی جدول بخار و مایعات مبرد مختلف و بسیاری از مواد دیگر در EES قابل استفاده است. برنامه EES خواص هوا و توابع سایکرومتریک  و داده های جدول JANAF  برای بسیاری از گازها و همچنین جامدات را دارا می­باشد و انجام محاسبات سایکرومتریک و رسم نمودارهای آنها را بسیار ساده کرده است.

برای دانلود نرم افزار کلیک کنید.

آموزش نصب:

1- ابتدا فایل را از حالت فشرده خارج سازید.

2- سپس فایل setup_ees را اجرا کنید.

3- روی پنجره ظاهر شده پس از نصب نرم افزار روی ok کلیک کنید.

4- در منو star کامپیوتر ees را search کنید ، سپس روی آن کلیک راست کنید و properties را کلیک کنید.

5- در پنجره ظاهر شده روی open file location کلیک کنید.

6- فایل ees.DFT موجود در پوشه نصبی نرم افزار را در پنجره ای که در قسمت 5 باز کردید copy کنید.

در آخر روی ok کلیک کنید .

حالا نرم افزار آماده استفاده است . اگر روی دسکتاپ نبود در منو استار پیدایش کنید.